EkoAvanture so izkustvene interdisciplinarne delavnice za učence predmetne stopnje osnovnih šol in dijake srednjih šol. Zasnovane so z namenom, da mlade spodbudimo k raziskovanju njihove lastne okolice, zlasti rečnih ekosistemov, in k prenosu teoretičnega znanja o okolju in naravi v prakso. Na ta način bodo učenci in dijaki razvili občutek povezanosti in odgovornosti do svojega okolja in rek ter v prihodnosti aktivno in ozaveščeno skrbeli zanje. EkoAvanture podpirajo naš dolgoročni cilj krepitve ozaveščenosti in sodelovanja javnosti v procesu soustvarjalnega skrbništva rek, ki poudarja skupno skrb za reke in uporabo na naravi temelječih rešitev.
Delavnica je namenjena urjenju veščin opazovanja narave, aktivaciji različnih čutov, raziskovanju lokalne reke ali potoka ter spoznavanju vodnih in obvodnih vrst rastlin, živali in gliv. Učenci in dijaki bodo vzorčili vodne nevretenčarje – osnovnošolci bodo osredotočeni predvsem na prepoznavanje taksonomskih skupin, dijaki pa bodo terensko delo nadgradili z analizo podatkov in izračunom biotskega indeksa Trent, t.j. orodja za pridobivanje ocene ekološkega stanja voda. Udeleženci bodo pripravili vizualizacijo podatkov in predstavitev rezultatov vzorčenja. Delavnico bodo zaključili z razpravo, osnovnošolci predvsem o novih opažanjih v lokalnem okolju, srednješolci pa z oblikovanjem konkretnih predlogov za izboljšanje ekološkega stanja proučevanega vodotoka.
Med spoznavanjem reke ne moremo prezreti številnih procesov, ki se odvijajo v in ob njej, ter dejstva, da se reka nenehno spreminja. Delavnica je namenjena razvoju razumevanja naravne rečne dinamike, pri čemer si lahko pomagamo s konceptom štirih razsežnosti reke. Govorili bomo o vzdolžni, bočni, navpični in časovni razsežnosti reke, jih skušali prepoznati v lastnem okolju in poiskati procese, ki so značilni za posamezno razsežnost. Učenci in dijaki bodo uvideli, da rečni procesi sčasoma oblikujejo raznolike življenjske prostore oziroma habitate, ki podpirajo tudi visoko vrstno pestrost oziroma biotsko raznovrstnost. Med terenskim delom bomo popisali rečne ovire, spoznavali njihov namen in delovanje, pa tudi vplive na rečni ekosistem. Kolikor bodo dopuščale možnosti, bomo rečne procese, kot je na primer gibanje rečnih sedimentov, učencem in dijakom tudi nazorno predstavili.
Kako je reka izoblikovala lokalno okolje in kako se je gibanje reke skozi naš kraj spreminjalo skozi čas? V tem sklopu se sprašujemo o povezanosti našega kraja z reko, ogledali si bomo Franciscejski kataster ter primerjali načrte poselitve v odvisnosti od reke skozi čas. Srednješolci bodo samostojno opravili intervjuje z lokalnimi deležniki, osnovnošolci pa bodo v domačem okolju opravili pogovor z osebo, ki se še spomni drugačnega stanja lokalne reke. Govorili bomo o pomembnosti ohranjanja poplavnih ravnic ter naravne obrežne vegetacije ter pridobljeno znanje povezali s problematiko poplavne varnosti. Sledil bo končni razmislek, kako lahko ob vseh potrebah človeštva zagotovimo tudi prostor za reko.
V pripravi.
Program je v pripravi.
Program je v pripravi.
Za več informacij izpolnite spodnji obrazec.
NOVICE IN DOGODKI
Trenutno ni povezanih novic in dogodkov.
Osnovne šole:
Srednje šole: