Izvedli smo štiri regijske delavnice za učitelje
V okviru projekta LIFE2RIVERS izvajamo EkoAvanture, izkustvene interdisciplinarne delavnice, na katerih bodo učitelji z našo pomočjo osnovnošolce in dijake s praktičnimi aktivnostmi v naravi spodbujali k raziskovanju rečnih ekosistemov.
V prvi polovici letošnjega leta smo pričeli z izobraževanjem učiteljev, ki bodo izvajali EkoAvanture – t.i. Train the tainers. Za ta namen smo pripravili učno gradivo ter organizirali vrsto spletnih izobraževanj za učitelje. Nato smo se v maju in juniju z vsemi učitelji srečali tudi v živo na štirih regijskih delavnicah.
Prva regijska delavnica, Maribor, 15. 5. 2025
Prva regijska delavnica, ki jo je gostila Biotehniška šola Maribor, je bila najbolj številčna. Udeležilo pa se je 19 učiteljev in 3 študentje.
Na delavnici smo pod Annasibilinim (NIB) vodstvom najprej osvežili znanje o poteku vzorčenja vodnih nevretenčarjev. V begu pred nevihto smo se nato hitro odpravili do bližnjega potoka Rošpoha, da smo se v vzorčenju preizkusili tudi v praksi. Dežnim kapljam smo se uspešno izognili in tako brez zapletov nabrane vzorce prinesli v moderno opremljen naravovarstveni laboratorij Biotehniške šole Maribor, kjer smo jih analizirali. Določili smo prisotne vrste in ocenili ekološko stanje potoka z biotskim indeksom Trent.
Med odmorom smo si ob klepetu izmenjali primere dobrih praks in raznolike ideje za prihodnje učne projekte. Delavnico smo zaključili s predavanjem naše Maje (IE), ki nam nam je med drugim predala nekaj napotkov o tem, kako z učenci izvesti intervju na temo dojemanja rek v lokalnem okolju.
Druga regijska delavnica, Domžale, 27. 5. 2025
Drugo regijsko delavnico je gostila Srednja šola Domžale. Vzorčili smo v Kamniški Bistrici, tik pod sotočjem z Račo. Tokrat nas je ujelo nekaj dežnih kapelj, a smo kljub temu uspeli na manjšem prodišču nabrati veliko količino vzorca, ki smo ga nato v učilnici zbrano pregledali. Na voljo smo imeli tudi mikroskop za opazovanje mikroplastike, ki smo ga vsekakor morali preizkusiti na naših makrobentoških vzorcih. Na zaključni razpravi druge regijske delavnice smo se pogovorili tudi o načinih, kako učence in dijake še dodatno motivirati za delo.
Tretja regijska delavnica, Dolenjske Toplice, 28. 5. 2025
Na Osnovni šoli Dolenjske Toplice se nam je pridružila manjša, a zelo zagnana skupina, ki je se je izkazala v vzorčenju v nekoliko težje dostopnem potoku Sušica. V vzorcih smo opazili tudi ličinke kačjih pastirjev, kar je bilo za vse udeležene nadvse zanimivo. Po analizi vzorcev smo se poglobili v naravoslovne meritve, se pogovorili kako jih lahko prenesemo v družbeni okvir ter kaj lahko s temi podatki naredimo državljani. Pogovarjali smo se tudi o tem, kako lahko intervju izpeljejo tisti učenci in dijaki, ki morda nimajo osebnega odnosa do lokalnih rek, saj ne živijo v neposredni bližini.
Četrta regijska delavnica, Ajdovščina, 3. 6. 2025
Zadnjo regijsko delavnico je gostila Osnovna šola Šturje Ajdovščina. Gostitelji so nam za dobrodošlico pripravili slastne domače češnje, ki se jih ni mogel ubraniti prav nihče. Na delavnici se nam je pridružilo 9 učiteljev, s katerimi smo se po kratkem uvodu odpravili do reke Hubelj. Bili smo na čudoviti lokaciji pod Mladinskim centrom, kjer pa zaradi hladnejše vode v bližini izvira nismo zabeležili tako velike vrstne pestrosti kot na prejšnjih delavnicah. Kljub temu smo res uživali na terenu, Tilen (DOPPS) pa nam je predstavil še ptičje vrste, ki se hranijo z vodnimi nevretenčarji, kot je na primer povodni kos. Ob Majini (IE) predstavitvi naloge Mladi novinarji je udeleženka z nami delila izkušnjo priprave časopisa na temo vode z učenci, dobili pa smo tudi odličen predlog, da bi tekom projekta na spletni strani šolam omogočili deljenje kratkih novic in slik njihovih EkoAvantur, ki bodo tako navdušile tudi ostale šole za aktivno delovanje in učenje na prostem.